Änglar... Ja visst finns dom!!!!!!!!!

Det räcker att jag visar det här mailet som jag fått idag så förstår ni...... ♥ Jag har kopierat texten längre ner så ni verkligen kan läsa :)






Hej Cara!

Jag ramlade in på din blogg för några veckor sedan och har nu följt lite av ditt dagliga liv. Vill först och främst skriva att du skriver din blogg väldigt bra.
Jag gick tillbaka i ditt arkiv en kväll och läste inlägg efter inlägg för att hitta något som kunde ge mig svar på varför du hade ont och framförallt varför du inte kunde rida längre!
Jag får väl komma till saken för att du inte ska tröttna på detta mail, då du varken vet vem jag är eller vad jag vill.

Jag har själv en wiplash efter en bilolycka för 9 år sedan. Jag var aktiv tävlingsryttare i både dressyr och hoppning före olyckan och hade två hästar i full tävlingskondition när hela mitt liv slogs i spillror efter olyckan. Att komma tillbaka till ridningen var prio 1 för mig, men att det skulle ta nästan 5 år för mig att hitta ett sätt att rida på trodde jag aldrig.

Precis som du beskrivit på din blogg så var yrseln det största problemet för mig, jag blev yr så fort jag hade hoppat upp, blev svimfärdig och fick hoppa av igen efter bara några minuter. Samtidigt blev stickningarna i händer och armar också ett problem för att hålla tygeln. I 9månader höll jag på att hoppa upp och ner från hästen för att jag blev svimfärdig.
Efter uppehåll pga psykiska besvär fick jag sedan en gnista tillbaka att jag till varje pris skulle göra vad jag kunde för att rida en gång ordentligt. Jag lusläste böcker, internet, studerade andra som red, pratade med andra med wiplash, läste om hur forskningen gick framåt, provade andra hästar, annan utrustning osv osv.. En resa som tog nästan 3 år för mig.

Men idag är jag där, jag har hittat ett sätt att rida på som fungerar, jag har tagit fram en egen teknik att hoppa upp på för att hjärnan inte ska "hinna" reagera att man kommer upp i höjd, vilket framkallade min yrsel otroligt mycket. Jag rider med viss typ av sadel, håller mina händer i en annan tygelfattning.

Idag rider jag 5 dagar i veckan utan några problem med mer värk, yrsel och liknande. Jag mår bättre än någonsin, detta säger även min läkare till mig. Då balansen är ännu viktigare vid en wiplash hjälper ridningen mig att fungera i det vardagliga livet också, jag jobbar idag 75% och har tre hästar hemma som jag fixar med varje dag. Värken finns alltid där som du själv vet, men jag har blivit så mycket bättre efter att jag börjat rida igen, har till och med dragit ner på vissa tabletter.
Att ridterapi är en behandlingsform i Sverige idag är jag inte ett dugg förvånad över, hästar ger så otroligt mycket och det finns ett sätt att komma tillbaka även för dig, det är jag säker på. I bloggen visar du en enorm vilja och energi och det kommer du väldigt långt med!

Du är många år yngre än mig, därför svider det extra hårt att läsa om vad du inte kan göra när jag själv vet hur mycket det betyder. Därför vill jag gärna erbjuda dig min hjälp,
att du kommer ut till mig och får ta del av mina erfarenheter och prova rida på det sättet jag tagit fram. Jag bor utanför *******, vilket inte är så långt ifrån dig som tur är.

Jag hoppas du blir glad över detta mail och vill komma. Om du tycker jag lagt mig i ditt privatliv beklagar jag i sådana fall redan nu!
Du når mig på denna Email adress och även på telefon nr:***********

Varma hälsninga Kerstin ***********




Fasiken vad glad jag blev av detta mail!! Änglar finns verkligen och du är en av dom ♥ Att en helt okänd människa erbjuder sig sin hjälp och omtanke är helt otroligt! Jag är så otroligt tacksam för att du hittade till min blogg och att du skrev detta till mig. Jag har redan svarat på din mail, men ville ge dig ett STORT TACK här i bloggen också!


Nu kryper jag ner i sängen och drömmer om framtiden♥

Allmänt | | 2 kommentarer |
Upp